FASHIONCHICK KOMT MET EEN MUSEUM VOOR DE KUNST VAN HET SHOPPEN

Op 26 november was de Chicago Social Club omgetoverd in een waar modemuseum. Voor wie onder een steen geleefd heeft: Fashionchick is het online mode- en beautyplatform dat per maand bijna 1,5 miljoen vrouwen bereikt. Oprichter is Ellen Snijder maar inmiddels is Sanoma Media de gelukkige eigenaar van ‘de grootste online winkelstraat van Nederland’.  

Drie dagen voor de grote Fashionchick Shopping Day (waar je met korting bij allerlei merken voor de feestdagen je slag kan slaan) is de kick-off ervan. Een reden voor een mooi feestje. In een prachtig aangekleed Chicago Social Club wordt een aantal items uit de nieuwe collectie van merken als Omoda, Navabi en Costes getoond en kan genoten worden van een gin-tonic, smooth ingeschonken door een Damrak Gin-boy.

Het thema van de avond is modemuseum, want kunst en mode zijn nauw aan elkaar verboden. Al jarenlang raken veel fashion designers geïnspireerd door (moderne) kunstenaars. Zo ontwierp Yves Saint Laurent in 1965 een jurk gebaseerd op het werk van Piet Mondriaan en waren de dieren van Rop van Mierlo in 2013 verwerkt in de zomercollectie het Italiaanse merk Marni. ‘Ook hier brengen we deze twee vanavond samen,’ vertelt Fashionchick-redacteur Kristel Kwast, ‘en vieren we the art of shopping. Want shoppen blijft natuurlijk wel een kunst.’

***

image1 (1)Nagenieten met de foto’s uit de photobooth

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *